9 Ocak 2018 Salı

Universal Car Fuel Saver Secondary Into Gas Fuel-efficient Accelerator.





Universal Car Fuel Saver Secondary Into Gas Fuel-efficient Accelerator



Evrensel Araba Yakıt Tasarrufu Gaz Yakıt tasarruflu Hızlandırıcı Içine Ikincil


İlke: yakıt tasarruflu hızlandırıcı cihazı bağımsız bir ikincil hava kurşun-in olduğunu, emme manifoldu itibaren içine ikincil hava, motor vakum emme değişim vana büyüklüğüne göre açık hacmi, artış hacmi/dolum verimliliği, yani hızlı ivme havaya sürüş durumunu ve hızlandırmak devre miktarı ile benzin ek kaynağı var, tamamlamak için ideal benzinli motor yanma elde hava haznesi hava karışım oranı (yakıt). ateşleme normal durumda, artış hava, böylece hava şarj verimliliği büyük ölçüde geliştirilmiş, oksidasyonu yakıt oranı büyük ölçüde artırıldı. bu nedenle, yanma verimliliği, kaydedebilirsiniz böylece 10% için 20% yakıt tüketimi oranı ve anlık tork değeri fazla 35% en yüksek artış de sabit hız, hızlı ivme, boşta çalışan aralığı yansıyan vardı.
Etkisi

1, yakıt tasarruflu hızlandırıcı doğru ayarı altında 5 ~ 15 benzin tüketimi kaydedebilirsiniz, sabit hız sürüş altında fazla 20% olabilir az yakıt.

2, başlangıç hızlı ve pürüzsüz, daha çevik gaz tepkisi.

3, HAYıR, CO, HC egzoz emisyon değeri azaltmak, katalitik konvertör ömrünü uzatmak, ve uluslararası çevre şartlarına uyum.

4, temizlik ve karbon buji önlenmesi.

5, ürün benzin arabalar tüm geçerlidir.


kurulum:


1, motor kapağı ile bir motor egzoz gaz çekvalf vakum boru, veya fren vakum tüp, açık kesmek için küçük bir tüp, ve bir üç yollu, sonra ikincil hava giriş borusu tee ve ikincil hava emme bağlanır.

2, motoru çalıştırın, rölanti artar, küçük emme, eğer boşta vermedi yükselişi, ikincil hava emme engelleme el altında, hissediyorum hava girişi, maksimum emme ayarlanır: boşta çünkü ürün fonksiyonu artacak.

3, kilit kilitleme somun, uygun bir pozisyon sabit olabilir.















Honda Racing Ready Inline Fuel Filter. Honda Racing готовый встроенный топливный фильтр.



    Honda racing ready inline fuel filter. 
    Honnda yakıt filtresi. LPG içinde uygun.

AUTOFAB-Yarış Hazır Inline Yakıt Filtresi AN6/AN8/AN10/100 Mikron ile OD = 8.6 Eleman AF-OF-FS 









Honda jazzın Brc lpg fitresini değiştirip bu performans filtresini taktım. Bu daha büyük ve daha estetik. Umarım aracta olumlu gelişmeler olur. Sonuçlarını ilerki zamanda paylaşırım. Bu değişimler diğer parçalarla uyumlu olursa olumlu sonuç alacağım. Ayrıca mini ekstra bir hava kompresörü de takacağım.





Honda Universal Aluminum Racing Oil Catch Tank Round Can Reservoir Turbo



Universal Aluminum Racing Oil Catch Tank Round Can Reservoir Turbo

Honda araçlarda karter havalandırmasını yaparak gaz kelebeğinin yağlanmasını önleyebiliriz. 









Honda ve diğer araçlarda da önemli bir konu.

Karter Havalandırma Sistemi Nedir ?

Yağın sürekli hareket halinde olması ve yüksek sıcaklıklarda çalışması, yağ buharına sebep olur. Yağ buharının asit özelliği sebebiyle motora zararlıdır, bu asidik özellik motor parçalarını aşındırıcı etki gösterir.
Silindirlerde (yanma odasında) meydana gelen yanmadan dolayı basınçlı olarak bir miktar gaz ve hidrokarbon, pistondaki sızdırmazlık segmanlarından sızarak aşağıya, kartere kaçar, bu kaçak gazlar da motor yağının özelliğini bozar, çamurlaşmaya sebep olur. Bu kaçak gazlara “blow by emissions – Kaçak emisyonları” da denir.  Bu gaz sızıntısı özellikle sıkıştırma ve yanma (iş) zamanlarında meydana gelir.

Kartere sızan kaçak gazların büyük çoğunluğu (%80) yanmamış gazlardır, geriye kalanlarsa yanma sonucu oluşan su buharı, asit vb. gazlardır.
Kartere gelen kaçak gaz kaynaklarından bir diğeri de, turbo şarjdır. Bilindiği gibi turbo şarjın yağlanması motor yağıyla gerçekleşir. Turbonun içerisinde kompresör ve türbin kanatçıklarını taşıyan turbo mili vardır, bu milin turbo gövdesine yataklandırılmıştır ve bu mil yatağında yağ delikleri vardır. Tüm parçalar sızdırmaz yapılmış olsa da bir miktar egzoz gazı, turboyu dolaşan yağın içerisine kaçak yapar ve turboyu yağlayıp kartere dönen yağla beraber kartere sızar.

Araç ne kadar fazla kilometre yapmışsa, motor parçaları ne kadar fazla aşınmışsa, kartere o kadar fazla gaz kaçacak demektir. Bu da motor üflemesi denilen olayı meydana getirir.
Yağ buharı ve silindirlerden sızan bu gazların atmosfere salınması çevreye zararlıdır (eskiden atmosfere salınıyordu). Salınmaması, motor parçalarını aşındırdığından zarar verir, ayrıca karterde oluşacak yüksek basınç, contalardan yağ kaçağına sebep olur.

Karter Havalandırma Sisteminin Görevi Nedir?

Karter havalandırma sisteminin görevi, karterde oluşan motor yağı buharının ve sızan gazların, tekrar yanabilmesi için emme manifolduna gönderilmesini sağlamaktır. Bu sisteme, pozitif karter havalandırma sistemi (PCV: Positive Crankcase Ventilation), motor havalandırma sistemi gibi isimler de verilmektedir. Bu sistemle karterdeki kaçak gazlar yanmaya gönderilirken, kartere temiz hava alınması da sağlanır. Motorun içinde, karter ve supap kapağı arasında, bloktaki yağ kanalları vasıtasıyla gaz dolaşımı olmaktadır.

Karter havalandırma sistemi parçaları şunlardır:
*Pcv valfi (karter havalandırma valfi)
*Pcv karter hava tahliye hortumu (pcv valfinin bağlı olduğu hortum)
*Bir havalandırma hortumu (supap kapağına ve kartere hava girişi buradan olur)
*Bazı sistemlere ilave yağ-buhar ayrıştırıcı (kutu şeklinde)
Not: Motorlarda genelde iki hortum vardır;  havalandırma (çıkış hortumu) ve hava giriş hortumu
  
*Karter Havalandırma Hortumu Ne İşe Yarar ?

Pcv valfinin olduğu karter havalandırma tahliye hortumu, bu hortumdan karter gazları çıkar, bu hortumun bağlantıları kelepçeli ve sızdırmazdır. Hortumun bir ucu supap kapağındaki pcv valfine, diğer ucu gaz kelebeğini arkasına (kelebek sonrasına) bağlıdır.

*Karter Hava Alma (Nefes Alma) Hortumu Ne İşe Yarar?
 Diğeri hortum karterin hava alma hortumudur(breather hose), bu hortumdan kartere hava girer. Hortumun bir ucu supap kapağındaki boru uca, hortumun diğer ucuysa, gaz kelebeğinin önüne (kelebekten önce) bağlıdır.


PCV  Valfi Nedir Ne İşe Yarar ? ( Karter havalandırma valfi)
Karterde oluşan yağ buharı ve gaz kaçakları, motor bloğundaki yağ kanallarından yukarıya, supapların olduğu yere gelirler. Supap kapağında (külbür kapağı), bu yağ buharı ve kaçak gazların emme manifolduna gönderilmesi için bir boru çıkış bulunur. PCV valfi (karter havalandırma valfi) genellikle bu boru çıkışın içinde veya havalandırma hortumunun üzerinde bulunur.

PCV karter havalandırma valfinin görevi, supap kapağındaki bu yağ buharı ve gaz kaçaklarını (blow by emisyonları), açılıp kapanarak, gaz kelebeği boğazına göndermektir. Böylece emilen havaya karışan bu gazlar, yanma odasında yakılırlar.  PCV valfi, supap kapağından emme manifolduna gönderilen gazları kontrol eder.

Uygulamada çeşitli tasarımlar bulunmaktadır:
Bazı araçlarda Pcv valfi bulunmayabilir, bu tip araçlarda karter havalandırması, sadece hat üzerindeki bir buhar-yağ ayrıştırıcısıyla sağlanır.
Bazı araçlarda hem pcv valfi  hem de  yağ ayrıştırıcı sistem (kutu) bulunabilmektedir.
Bazı araçlarda yağ ayrıştırıcı, külbütör kapağının içinde bulunur ve çıkışında pcv valfi vardır.
Bazı eski karbüratörlü motorlarda hortumun içerisinde basit bir tel sargıyla bu ayrıştırma işlemi gerçekleştirilir, böylece hava emiş kanalının aşırı yağlanması engellenir.


PCV  Valfi Nasıl Çalışır ?  (Karter havalandırma valfinin çalışması)

PCV karter havalandırma valfi mekanik bir yaylı valftir. Bir ucu supap kapağına, diğer ucu emme manifoldu girişine bağlıdır. Bu iki uç arasındaki basınç farkı, valfin içindeki yayı hareket ettirir (çünkü akışkanlar yüksek basınçtan alçak basınca doğru hareket ederler) ve geçiş kanalındaki plancır-iğne deliği açar ya da kapatır.

Motor rölantide çalışırken, gaz kelebeği neredeyse kapalı olduğundan, emme manifoldunda vakum maksimumdur. Devir ve yük de düşük olduğundan, kartere gaz kaçağı ise minimumdur, yani karter basıncı çok azdır. Bu durumda pcv karter havalandırma valfi kapalı konumda olacaktır.
Orta yükte, normal sabit hızda sürüşte, pcv valfi orta açıklıkta olacaktır.
Motor devri yükseldiğinde, tam gaz yapıldığında, motorun yükü arttığında, emme manifoldu vakumu azalır, kartere kaçak artar karter basıncı yükselir, bu durumda pcv valfi tam açılarak bu kaçak gazların emme manifolduna geçmesini sağlar.
Motor stop edilince (çalışmıyorken) havalandırma valfi kapalı konumdadır, gaz geçişine izin vermez.
Pcv valfi, gaz geçişi kontrol edip ayarlarken, emme manifoldundan supap kapağına gaz geçişini (geri tepme-erken ateşleme durumunda) engellemiş de olur.


Turbo şarjlı motorlarda karter havalandırma sisteminde, basınç ayar valfi iki kademeli çalışır. Eğer emme manifoldunda vakum varsa , kaçak gazlar direkt emme manifolduna gönderilir. Eğer emme manifoldunda basınç oluşursa, yani devir yükselip turbo aşırı hava beslemesi yaparsa, emme manifoldunda vakum olmaz, tam tersine basınç olur, bu durumda kaçak gazlar basınç ayar valfi tarafından, turbonun temiz hava girişine gönderilir.