4 Kasım 2016 Cuma

Flir Thermal images of the Honda jazz BRC-LPG system.


  Thermal images of the Honda jazz BRC-LPG system.

Although the Honda jazz LPG system is located above the engine block, it looks like it is not much affected by high temperatures. The fuel injection system is acting as a pressure intercooler in the system. I will follow it in later shootings. Below are the individual photos of the injections. There is also an LPG fuel filter.



   Honda jazz Brc-lpg sisteminin termal görüntüleri.

Honda jazz lpg sistemi motor blogunun üstünde yer almasına rağmen yüksek sıcaklıklardan fazla etkilenmemişe benziyor. Yakıt püskürtme sistemi gazın basınçla gitmesi sistemde sanki intercooler etkisi yapıyor. Bunu daha sonraki çekimlerde de takip edeceğim. Aşağıda enjeksiyonların ayrı ayrı fotoğrafları var. Ayrıca lpg yakıt filtresinin de var.


Motor blogunun 80 dereceyi geçen bir sıcaklığı var. Fakat Lpg enjeksiyon ları 20 derecelerde.

The engine block has a temperature above 80 degrees. But Lpg injections are 20 degrees.



Lpg yakıt fitresi  39 derece.
Lpg fuel filter is 39 degrees.


Enjeksiyonlar 24-21 derecelerde
Injections 24-21 degrees







FLİR Themal images Honda jazz




 Thermal images of Honda jazz radiator cap, pipes and battery connections.
  Honda jazz radyatör kapağı,boruları ve akü bağlantıları termal görüntüleri.




There's a temperature around 70 degrees around the radiator cap. For this reason, when you open this cover or have a job related to it, remember that high temperature occurs. I will show you how many times these temperatures will be on the way between cities in the next few posts.

Radyatör kapağının etrafında 70 dereceyi geçen bir sıcaklık var. Bu sebep ile bu kapağı açarken veya bununla ilgili bir işiniz olduğunda unutmayı yüksek sıcaklık oluşuyor. Bu sıcaklıklar şehirler arası yolda kaç derecelere çıkacak sonraki yazılarımda sizlere görüntüleyeceğim.




Aracın akü çıkışlarından kırmızı ile gösterilen + kutbu  daha sıcak idi çünkü buradan sürekli bir akım alışverişi de var. 

The + pole that was shown in red from the battery outlets of the car was warmer because there is a constant flow of traffic from here.


Akünün - kutbu siyah kablo ise daha soğuk.
The - pole black cable is cooler.


Flir thermal images Honda




Honda jazz engine blog thermal images of the air manifold.
Honda jazz motor blogu hava manifoldu termal görüntüleri.

Honda 16 derece sıcaklıkta 5-10 dakikadır çalışıyor. Motorun ısısı beyaz gözüken yerlerde renk farkından anlaşılıyor.

The Honda is working at 16 degrees Celsius for 5-10 minutes. The temperature of the engine is white in places where the color is noticeable.


Motor blogu bu kadar kısa sürede bile 81 dereceye çıkmış.
The engine blog is 81 degrees even in such a short time.



Bu önemli bir nokta. Çünkü hava girişindeki sıcaklık içeriye giren havanında ısındığının göstergesi. Bu sebepten dolayı şehir içinde sık sık durunca yakıt tüketimi artıyor. Temiz hava alacağına motorun ısıttığı sıcak havayı emiyor. Çünkü araç hareket etmeyince içeriye taze soğuk hava girmiyor. Giren hava motor tarafından ıstılmış hava oluyor. Sonraki modellerde bu hava girişi ön ızgaradan ve kapalı bir boru ile alınmaktadır.

This is an important point. Because the temperature at the air inlet is a sign of warming in the incoming air. Because of this reason, the fuel consumption increases frequently in the city. When it gets fresh air, it sucks hot air that the engine warms up. Because when the vehicle does not move, fresh cold air does not enter inside. The incoming air is the air that is struck by the engine. In the following models this air intake is taken from the front grille and with a closed pipe.


Hava filtresine geldiği zaman sıcaklık 30 dereceyi geçiyor.
When it comes to air filtration, the temperature is 30 degrees.



Hava filtresinden geçen hava manifolduna geldiğinde sıcaklık artık 36 dereceyi geçmişti. 

When it reached the air manifold passing through the air filter, the temperature was now 36 degrees.




Bu hava manifoldunun görünür resmi.

The visible image of this air intake manifold.
intake manifold resonator chamber honda jazz ile ilgili görsel sonucu


Manifoltu silindirlere bağlayan döküm borularda sıcaklık artık 46 dereceyi geçiyor.

The temperature in the casting tubes that connect the manifold to the cylinders is now 46 degrees.


Bir süre sonra 55 dereceyi geçiyor. Bu bir aracın silindirlerine giren havanın 10 derece sıcaklıktan nasıl oluyor da 55-60 derecelere çıktığını görüyoruz. Üstelik 15 dakikada ve hava 15-16 derecelerde. Yazın siz düşünün. Bunun için performans istiyorsak havalandırmaya ve motorun soğutulmasına hava fitresine ve bu kapsamda olan bir çok etkene dikkat etmeliyiz. Kullanıcılar harici üretici firmalar içinde söylüyorum. 

After a while, 55 degrees is passing. We can see how the air entering the cylinders of this vehicle goes from 10 degrees to 55-60 degrees. Besides, it's 15 minutes and the weather is 15-16. Think about it in the summer. If we want performance for this, we should pay attention to air conditioning and cooling of the engine and to the effects of this effect. I am referring to users in external manufacturers.


Flir thermal images Honda jazz test.



     Honda jazz wheels, brake pads and thermal images of the discs.
     Honda jazz jantlar,fren balataları ve disklerin termal görüntüleri.

Fren balataları ve diskler araçlarda en fazla aşınan parçalardandır. İlk sırada lastikler vardır. Çünkü aracın dış dünya ile ilk teması onun iledir. Tüm yükü sürtünmeyi aşınmayı önce lastikler görür. Sonra fren sistemi ve parçaları. Elbetteki bir mukavemet varsa orada ısı da üretilecektir. Fakat bu ısı belli aralıklarda tehlikeli değidir. Normaldir. Tehlike çok yüksek sıcaklıklarda oluşur. Bu yolunda gitmeyen bir parçanın verdiği alarmdır. Biz bu durumu gözle göremeyiz. Sadece elimizle kontrol edersek veya yakından gözlemlersek farkına varırız. Bu sebeple bundan sonra bol bol thermal kamera ile aracın çeşitli bölümlerinin kontrolünü yapıp paylaşacağım. Jazzı bir de görmediğimiz bir dalga boyundan görelim.

Bu paylaşacağım fotoğraflarda lastik jant ve fren sistemi 10-15 dakikalık çalışma sonucu elde edilen sıcaklık değeridir. Hız ortalama 20-40 km arası ve durma süreleri ile kesintiye uğrayan bir sürüş sonrasıdır.










 17 derece sıcaklıkta bir havada 4-5 km lik yolda 15 dakika sonra ki sıcaklık 27 derece.





Jantlar  30 derecelerde.




59.7 Derece olan balatalar.





Fren diskleride 34 derece. Frenler ön tarafın .