3 Haziran 2015 Çarşamba





                     Honda Cem Uğrak yerim.



Honda bayime uğramak ve oradaki arkadaşlarımla sohbet etmek her zaman mutlu olduğum zaman dilimleridir. Artık aradan geçen yıllardan sonra bir oto bayisi gibi değil benim için . Honda markası ayrı bir cazibe her zaman nerede görsem ister istemez gözüm ona kayar. Ne var orada diye. O kadar marka ile kendimi bütünleştirdim ki markanın olduğu her ürün sanki alanının en kalitelisi en sorunsuz ürünü gibi gelmekte. Bu Japonya da ki yöneticilerden bize tüketiciye kadar yansıyan bir kalite algısının yansıması herhalde. Bu sebeple Honda yazısı ile bir fotoğraf çekilip bloga koymak istedim. 



  Sonra dan dikkat ettim benim blogun adıda My Honda Jazz benzerlik var mı ? Arkadaki pano daki yazı yeni bir yazı. Benim blog daha eski. Yani Honda ile düşünceler aynı.

Tabi ki bu sevginin ve güvenin bende oluşmasına Honda Cem de ki tüm çalışanların katkısı çok. Bunu bir çok Honda bayiisine uğrayarak oraları ziyaret ederek anladım. Bir bayiden içeri girdiğinizde size yaklaşan tebessüm eden bir çalışandan başlayarak sizi yolcu eden kişiye kadar olan herkes sizde olumlu yada olumsuz izlenimler bırakıyor. Bu sizi o mekana ya bağlıyor yada uzaklaştırıyor. Eğer çok az da memnun kalsanız bu gerçekten umut verici bir ilk oluyor. Çünkü tersi olduğunda siz çok az da olsa memnun kalmadan biraz canınız sıkılarak aradığınız ilgiyi bulamayarak çıkıyorsanız bu sizin oraya son gidişiniz olur. Dedim ya az da olsa memnun kalmışsanız tekrar uğrarsınız. İkinci gidişinizde biraz daha insanlarla kaynaşır kendinizi daha bir rahat hissedersiniz. Bu aşamada çalışanlardan yine ilgi görürseniz bu sefer içinizdeki güven ve sevgi biraz daha artar. İnsan ilişkileri gibi sürekli birer tuğla koyarak zaman içinde sağlam bir duvar örer gibi sağlam bir bağ kuruluyor. Ve bu bağ gelip geçici müşteri kitlesi değil bayisi için reklam yapan etrafındaki insanları buraya yönelten fahri bir satış elamın gibi çalışan müşteri kitleleri yaratıyor. Bu bu tür ticari mekanların sürekliliğini ve tanınmışlığını artırmada rol oynuyor. Bu sebeplerde müşteri ile mekan ve çalışanlar arasında bir bağ kurulmasına sebep oluyor. Benim 6 yılda iki jazz almam ve bir çok arkadaşımından Honda Cem den araç almasına vesile olmuştur bu bağ. Bana gösterdikleri ilgiden dolayı her birine ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Ve her zamanda onların fahri olarak satış temsilcisi tanıtım elemanı ve diğer ne varsa olmaya çalışacağım. Umarım daha bir çok sadık müşterilerin ve tüketicilerin merkezi olacaktır. İnsan ilişkileri ve konusunda deneyimli çalışanları sadece Honda Cem'e değil Honda markasına da kazandıracaktır.