7 Ağustos 2014 Perşembe



                      0-100 km/h  testi.

Bu testler çok uygun olmayan şartlarda yapılan testler. Yanılma payı hata olasılığı var. Sadece bir bilgi verme amacı var. % 100 bu değerler doğru diyemem. Debriyaj balatasının son zamanları olduğunu unutmayalım.

0-100 km / h test. 

These tests are not well suited for the test conditions. Have a margin of error probability of error. There is a informational purposes only. These values ​​can not say 100% accurate. Let's not forget that the last time the clutch linings.




yukardaki ilk resimde 0-100 km/h hızlanması 15 saniyede olduğu gözüküyor. Normali 13.6 katalog değeri. Aslında 1.5 sn yavaşlık çok değil sanki. Düz yolda gece sıcaklık 28 derece cıvarı. Araç 75 kg daha ağır.  Araç bu hıza 15 saniyede yaklaşık 210 metrede çıkıyor.

In the first picture above from 0-100 km / h acceleration in 15 seconds seems to be. Normally 13.6 catalog value. In fact, it is not much slowness of 1.5 sec. Vicinity night temperature 28 degrees straight down the road. Vehicles heavier than 75 kg. Tools approximately 210 meters in 15 seconds at this speed turns.





Bu fotoğraf ta % 5 civarı bir rampa da yapılmış bir test. Yine yukarıdaki şartlar geçerli.  Burada ise jazz 100 km hıza çıkabilmek için iki kat daha uzun bir mesafeye iki kat daha fazla zamana ihtiyaç duyuyor. 29 saniye 402 metrede ancak 100 km/h hıza ulaşabiliyor. Bu ise bize sollama yaparken arabamızın kondisyonunu bilmenin önemini hatırlatıyor. Belki bu fark bizi yaşam ile ölüm arasında gidip geleceğimiz karalar vermemize sebep olabilir. Bu testleri zaman zaman yine yapacağım. 
 
This photo also conducted a ramp around 5% at a test. Again, the above requirements apply. Here, the jazz speed of 100 km at a distance twice as long to get twice as much time needs. 29 seconds in the 402 meters, but 100 km / h can be reached. This is overtaking us the importance of knowing the condition of the car reminds me. Maybe the difference between life and death for us can lead us to the land will come and go. These tests sometimes do it again.


                          59.000 km  de  performans

Aslında bu tam bir performans testi değil. Ama ilk günkü değerlerinden biraz uzaklaşmış. Bunun nedenini biliyorum. Öncelikle debriyaj balatası ömrünün sonuna geldi. Çok yoğun İstanbul trafiğinde çok yıprandı. İkinci sebep aracın ağırlığının artması. Bagajdaki yük. Üçüncü sebebi benzin ile değil  LPG yani gaz ile çalışırken yapıldı bu test. İlerde debriyaj balatası değiştikten sonrada testi tekrarlayacağım o zaman sonuçları açıklarım. 

59,000 km de performance

In fact, this is not a complete performance testing. But a little distanced from the values ​​of the first day. I know the reason for this. First came the end-of-life clutch. Very busy Istanbul traffic was very worn out. The second reason is the increase in weight of the vehicle. Load in the trunk. The third reason that LPG gas with gasoline is not made ​​when working with this test. After the clutch changed in the future I'll repeat the test would then explain the results.



Fotoğrafı inceleyecek olursak. Jazz 60.000 km yaklaşmış. 1250 kg ağırlıkta. LPG modunda çalışırken yapılan test. Aracın 127nm  torku var. 100 hp.gücü var. 1.vites 49 km/h.  2.vites 90 km/h. 3.vites 137 km/h. 4.vites 178 km/h. Bu değerler kullanım klavuzundaki değerler. Jazz  manuel viteste gaza bastığınızda hızla ilerleyecektir. Siz vites değiştirmediğiniz de 3-4 sn de 6000 devri geçip  ikinci vitese geçer. birinci viteste 49 km/h hıza kadar çıkar. Motor kendini korumaya alır ve otomatik vites yükseltir. Ayağınız hala gaz pedalında ise ikinci viteste hızlanmaya devam eder.ikinci viteste de 90 km/h hıza kadar çıkar. Ben tam bu esnada çekmişim fotoğrafı üçüncü vitese geçmeden. Aracın maksimum gücünü kullanmaya çalıştığını görüyoruz. Motora binen yük % 95.7. Beygir gücü olarak 90.7 hp üretmiş. Bu değer ilk aldığımda dynomometre de yaptığımız testle aynı sonucu verdi. Tork olarak ta gücünün % 87.6 sını kullanmış. Bütün bu değerleri 6255 devirde gerçekleştirmiş. Ama daha öncesini biliyorum. 6000 devirde bu değerler yine vardı. Ve hızım 86 km/h. 
Görülüyor ki jazz düşük devirlerde güç üretemiyor.. Daha çok ekonomi odaklı çalışıyor. Siz bunu bilmelisiniz. Eğer zor bir durumda kalır ani hızlanmanız gerekirse manuel viteste tam gaz verin. Fakat çok kontrollu olun gaza bastığınızda tekerlerin bulunduğu yolun yapısına dikkat edin. Aracın birden fırlaması ile kontrolu kaybetmeyin. Yola çok dikkat edin. Acil sollamanız gereken aracı solladığınız da yeninden normal moda dönün. Honda Jazz,Fıt sizi yolda bırakmaz. TABİ SİZDE ONA İYİ BAKMALISINIZ.

If we examine the photo. Jazz has approached 60,000 miles. 1250 kg in weight. When running in LPG mode tests. 127nm torque of the vehicle there. 100 hp.güc there. Gear 1 49 km / h. 2ND GEAR 90 km/h.3.vites 137 km / h. 4.vites 178 km / h. These values ​​are the values ​​in the user manual. Jazz gears manually when you press the gas will move quickly. You also have the shift speed 2-3 sec 6000 passed through second gear. in first gear, 49 km / h top speed goes up. Engine and automatically shifts to self protection. If your foot on the gas pedal still continue to accelerate in second gear in gear eder.ikinc 90 km / h top speed goes up. In the meantime, I drew pictures of full before third gear. Try to use the maximum power of the vehicle that we see. Engine Load of 95.7%. As horsepower produced 90.7 hp. When I get this value dynomometr which we also did the first test gave the same result. Torque 87.6% of the te s have used the power. All these values ​​have carried out 6,255 rpm. But before that I know. At 6000 rpm, it still had value. And the velocity of 86 km / h.
Obviously not produce power at low revs .. More jazz-oriented economy works. You should know that. If you remain in a difficult situation if you need to sudden acceleration in gears manually full throttle. But be very controlled when you press the gas to the structure of the path to the Notice of wheels. Do not lose control of the vehicle with sudden ejection. Pay close attention to the road. You also need to overtake overtaking an emergency vehicle to return to normal mode from new. Honda Jazz, Fit does not leave you on the road. SUBJECT YOU must look good to him.