25 Mayıs 2015 Pazartesi



              Torque pro ile gerçek zamanlı test verileri.


Bu program aracın açık olan sensörlerinden gelen verileri anlık ekranda göstermekte. Tabiki aktif sensör verilerini. Programda yüzlerce veri listesi var ama aracınız bu kadar veriyi göndermeyebilir. Sonuçta aktif veri iletimi olan listeler yeşil yanmakta diğerleri siyah zemin üzerindeki sayfalar olarak gözükmekte. Bazen kapalı veri almadığınız sensörler aktif hale gelebiliyor. Ben bu paylaştığım fotoğraflarda. Aracın akümülatörünün araç üzerindeki elektrikli ünitelerin devreye girdiğinde motora olan yükleri sonuçtada yakıt tüketimine olan etkilerini görmeye çalıştım. Denemelerimi zaman zaman diğer verilerle destekleyeceğim. Ve değişik şartlarda yapılan çalışmalarıda fotoğraf ve video olarak sizinle paylaşacağım. Bizim önemsemediğimiz ayrıntıların performans ve yakıt tüketimine etkilerini az da olsa gözümüzle görerek daha iyi kavramamıza yardımcı olmak istiyorum.







Bu fotoğraf da  Volts (ad) isimli çercevede anlık aracın elektrik besleme değeri olan 11.7 volt var. Yani voltaj devreye aldığım klima sırasında 13.2 volt civarı olan değerinden 11.7 volta düşüyor. Bu ise daha fazla elektrik gücü için alternatörün çalışması ve aküyü beslemesi anlamına geliyor. Bu motor üzerinde ekstra yük ve yakıt tüketimi anlamına geliyor. Bu konuyu ileride ilgili sistemlerin resimleri ile paylaşacağım.