7 Mart 2015 Cumartesi

Honda Jazz car audio (decibel) test.


Jazz araç içi ses (Desibel) testi.


Jazz ses yalıtımında çok iyi değil. Aracın en zayıf yanlarından biri bu bence. Arka teker davlunbazların da  yalıtım yok. Kapı lastiklerinin aralığından da ses geliyor. Bu ses 80 km ve üstü hızlarda belirginleşiyor. Otoban da fırsatım olunca ölçümlere geçtim.Jazz sakin bir otobanda 80 km civarı 70 desibel kadar ses üretiyor iç mekanda. 





Bu ses seviyesi yanımdan gecen kamyonlar tarafından 5 desibel daha artıyor. 






Merak ettiğim diğer konuda acaba 80-100 km hızla giderken kendi korna sesimi nasıl duyuyorum. Kornaya bastığımda ses seviyesi 5 desibel yukarı çıkıyor. Tabi camlar kapalı. 


 Daha sonra tünellerde jazz ne kadar ses içeriye alıyor dedim ölçüme devam ettim. Tünelde o an bulunan araçların cinsine bağlı olarak 5-10 desibel daha yüksek bir ses oluşuyor. 





Bir de 100 Km üstü testlerde de artış çok bariz değil. 100 Km de 75 desibel. 120 ve üstünde en fazla 140 kadar ölçtüm. 80 desibel civarı oldu. Ayrıca sesi etkileyen diğer bir faktör ise asfaltın yapısı. Eğer asfalt sıcak ve küçük taşlardan oluşmuş silindirle düzletilmiş bir asfaltsa ses 5 desibel kadar düşüyor. Fakat yol önce asfaltlanıp üstüne çakıl dökülüp sonra araçlar yolu ezerek oluşan asfaltsa ses seviyesi en az 5 desibel yüksek oluyor. 



Bazı ses seviyeleri.

0 dB Insan kulaginin duyabilecegi en düsük ses
30 dB Fisilti, sessiz konusma 
50 dB Yagmur düsüsü, sessiz ofis, Buzdolabi, Havalandirma 
60 dB Bulasik makinasi, Dikis makinasi, normal bir konusma. 
70 dB Yogun trafik, elektrikli süpürge, saç kurutma makinasi 80 dB Çalar saat, Metro ;fabrika gürültüsü 
90 dB Tras makinasi, Kamyon trafigi, Çim biçme makinasi 
100 dB Kar araci, çöp kamyonu, müzik seti 
110 dB Rock konseri,elektrikli Testere 
120 dB Uçagin havalanisi, gece klübü 
130 dB Delici çekiç 
140 dB Av tüfegi, Hava hücum uyari sistemi 
180 dB Roket firlaticisi 

Desibeller Kulagimi Etkilemeden Ne Kadar Yüksek Olabilir? 
Uzmanlar 85 desibel üzerindeki sese sürekli maruz kalmanin tehlikeli olabileceginde anlasmislardir. 

1 yorum:

  1. Tebrikler çok güzel bir test. Onca araba sitesi var, ancak çok önemli olan ses izolasyonuna siz hariç kimse değinmemiş. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil