8 Ocak 2017 Pazar

Operation of LPG vehicles in cold air.


           Engagement of LPG in cold air. 

 

In cold weather, LPG enters the circuit later. Engine heat and gas flow are injected into the LPG at the well-working temperature of the injectors. If I'm not mistaken for the Brc gas system, it's in circulation around 40 degrees. I will do a separate test for this. My car stayed -2 days under ice and snow. I got in the car and run for 5 minutes with gasoline. And when the engine warms up, LPG goes in. The cold air engine also increases fuel consumption.

       Soğuk Havada LPG nin devreye girmesi.

Soğuk havalarda lpg daha geç devreye girer motor ısısı ve gaz akışının enjektörlerin iyi çalışacağı sıcaklıkta lpg devreye girer. Brc de yanılmıyorsam 40 derece civarında devreye giriyor. Bunun için ayrı bir test yapacağım. Ben -2 derecede buz ve karın altında iki gün kalan aracım 5 dakika benzinde çalıştıktan sonra devreye girdi. Soğuk hava motorun yakıt harcamasını da artırıyor.




Weather in the evening -5 degrees in the day -2 degrees in the day. It's down to -15 degrees in the wind.          

Hava akşam -5 derece gündüz -2 derece. Rüzgarda -15 dereceye kadar düşüyor.




              Location Istanbul, Besiktas, obelisk, mint.                  
              Mevki İstanbul,Beşiktaş ,dikilitaş,darphane.


                               He's still working on gas.                                        
                               Hala benzinde çalışıyor.




            After 5 minutes he switched to LPG. Air - 2 degrees.        
            5 dakika sonra lpg ye geçiş yaptı. Hava -2 derece.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder