23 Mayıs 2015 Cumartesi



                      Yeni Jazz  çok değişmiş.


Evet uzun bir süre değil fakat iki yıldır geldi gelecek derken yeni kasa jazz ile de tanıştım. Belki çok yoğun jazz kullandığım için veya iki adet sıfır jazz deneyimim olduğu içinmi bilmiyorum. 2008  Sonbaharında yeni kasa jazzı gördüğüm kadar heyacanlanmadım. Artık birazda sanal ortamda iki yıldır yurt dışında kullananları görüp biraz özlemim ve hevesim geçmiş olabilir. Fakat 2009 ve 2011 model İ shift jazz larım dan çok memnun ve mutlu oldum. Üstelik bazı otoriteler bu modellerin jazz modelinin en kötü yıllı ve modeli olarak söylemelerine karşı ben beğeniyorum. Başka bir modelede geçsem yine yarı otomatik İ-Shift benzeri üniteleri kullanmak istiyorum. Volvo Wolsvagen gibi araçların tam otomatik modellerinde bazı deneyimlerim oldu. Toyotada da. oldu. Ben elektrikli araba gibi hızlanmak istemiyorum. Biraz arabanın vites geçişini sonrasında koltuğa sırtımın göreceli olarak yapışmasını ve o ara devir seslerini duymak istiyorum. Şehir içi otomatik istediğimde manuel,istediğimde redline yaparak 6550 devirleri çevirmek istiyorum. Bu hisleri İ-Shift size yaşatıyor. Siz bu konuları bilmeyen sadece konfora odaklanmış,sarsıntısız vites geçişini yada vites geçiş aralığını hiç hissetmemenin çok önemli olduğuna takılan kişiler iseniz bize gelmeyin abi sizin istediğiniz hissiz arabalardan çok var piyasada. Tren gibi yada manyetik raylarda hızlanan lokomotifler gibi akıp gidersiniz. Sonunda arabaya bindim dersiniz. Herkesin zevki ayrı. Ben onlardan değilim. Jazz'ın elbette zayıf ve istenmeyen yönleri var. Ama memnuniyet yüzden kaç dersen % 90 derim. Olmasa idi iki yıl arayla sıfır aynı renk aynı model iki jazz almazdım.
 Yeni jazz lansman rengi güzel. Araçta gerçekten iyi değişimler oldu. En beğendiğim değişimlerden biri de hava girişi emme manifoldun yeri değişti. Bendeki araçlarda hava girişi arkada idi ve bu sıcak havanın emilmesine sebep oluyordu. Şehir içinde düşük hızlarda soğuk hava kanalla arkaya iletilemediği için motor başluğundaki sıcak hava emiliyordu. 20-30 KM hızlar ve üstünde sorun olmuyordu ama düşük hızlarda sorun oluyordu. Dur kalk trafikte o yüzden çok yakıyoruz fabrika verilerinin üstüne 2-3 litre koyun. Otobanda ise iş başka elde ettiğim en düşük veri bu alanda dünya rekoru. 2.2 LİTRE  100 KM DEĞERİ. Diğer bir çok teknik iyileşmeyi burada katalog bilgisi gibi size vermeyeceğim. Siz bunları siteden de okuyabilirsiniz.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder