4 Kasım 2016 Cuma

Flir thermal images Honda




Honda jazz engine blog thermal images of the air manifold.
Honda jazz motor blogu hava manifoldu termal görüntüleri.

Honda 16 derece sıcaklıkta 5-10 dakikadır çalışıyor. Motorun ısısı beyaz gözüken yerlerde renk farkından anlaşılıyor.

The Honda is working at 16 degrees Celsius for 5-10 minutes. The temperature of the engine is white in places where the color is noticeable.


Motor blogu bu kadar kısa sürede bile 81 dereceye çıkmış.
The engine blog is 81 degrees even in such a short time.



Bu önemli bir nokta. Çünkü hava girişindeki sıcaklık içeriye giren havanında ısındığının göstergesi. Bu sebepten dolayı şehir içinde sık sık durunca yakıt tüketimi artıyor. Temiz hava alacağına motorun ısıttığı sıcak havayı emiyor. Çünkü araç hareket etmeyince içeriye taze soğuk hava girmiyor. Giren hava motor tarafından ıstılmış hava oluyor. Sonraki modellerde bu hava girişi ön ızgaradan ve kapalı bir boru ile alınmaktadır.

This is an important point. Because the temperature at the air inlet is a sign of warming in the incoming air. Because of this reason, the fuel consumption increases frequently in the city. When it gets fresh air, it sucks hot air that the engine warms up. Because when the vehicle does not move, fresh cold air does not enter inside. The incoming air is the air that is struck by the engine. In the following models this air intake is taken from the front grille and with a closed pipe.


Hava filtresine geldiği zaman sıcaklık 30 dereceyi geçiyor.
When it comes to air filtration, the temperature is 30 degrees.



Hava filtresinden geçen hava manifolduna geldiğinde sıcaklık artık 36 dereceyi geçmişti. 

When it reached the air manifold passing through the air filter, the temperature was now 36 degrees.




Bu hava manifoldunun görünür resmi.

The visible image of this air intake manifold.
intake manifold resonator chamber honda jazz ile ilgili görsel sonucu


Manifoltu silindirlere bağlayan döküm borularda sıcaklık artık 46 dereceyi geçiyor.

The temperature in the casting tubes that connect the manifold to the cylinders is now 46 degrees.


Bir süre sonra 55 dereceyi geçiyor. Bu bir aracın silindirlerine giren havanın 10 derece sıcaklıktan nasıl oluyor da 55-60 derecelere çıktığını görüyoruz. Üstelik 15 dakikada ve hava 15-16 derecelerde. Yazın siz düşünün. Bunun için performans istiyorsak havalandırmaya ve motorun soğutulmasına hava fitresine ve bu kapsamda olan bir çok etkene dikkat etmeliyiz. Kullanıcılar harici üretici firmalar içinde söylüyorum. 

After a while, 55 degrees is passing. We can see how the air entering the cylinders of this vehicle goes from 10 degrees to 55-60 degrees. Besides, it's 15 minutes and the weather is 15-16. Think about it in the summer. If we want performance for this, we should pay attention to air conditioning and cooling of the engine and to the effects of this effect. I am referring to users in external manufacturers.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder