Jazz araç içi ses (Desibel) testi.
Jazz ses yalıtımında çok iyi değil. Aracın en zayıf yanlarından biri bu bence. Arka teker davlunbazların da yalıtım yok. Kapı lastiklerinin aralığından da ses geliyor. Bu ses 80 km ve üstü hızlarda belirginleşiyor. Otoban da fırsatım olunca ölçümlere geçtim.Jazz sakin bir otobanda 80 km civarı 70 desibel kadar ses üretiyor iç mekanda.
Bu ses seviyesi yanımdan gecen kamyonlar tarafından 5 desibel daha artıyor.
Merak ettiğim diğer konuda acaba 80-100 km hızla giderken kendi korna sesimi nasıl duyuyorum. Kornaya bastığımda ses seviyesi 5 desibel yukarı çıkıyor. Tabi camlar kapalı.
Daha sonra tünellerde jazz ne kadar ses içeriye alıyor dedim ölçüme devam ettim. Tünelde o an bulunan araçların cinsine bağlı olarak 5-10 desibel daha yüksek bir ses oluşuyor.
Bir de 100 Km üstü testlerde de artış çok bariz değil. 100 Km de 75 desibel. 120 ve üstünde en fazla 140 kadar ölçtüm. 80 desibel civarı oldu. Ayrıca sesi etkileyen diğer bir faktör ise asfaltın yapısı. Eğer asfalt sıcak ve küçük taşlardan oluşmuş silindirle düzletilmiş bir asfaltsa ses 5 desibel kadar düşüyor. Fakat yol önce asfaltlanıp üstüne çakıl dökülüp sonra araçlar yolu ezerek oluşan asfaltsa ses seviyesi en az 5 desibel yüksek oluyor.
Bazı ses seviyeleri.
0 dB Insan kulaginin duyabilecegi en
düsük ses
30 dB Fisilti, sessiz konusma
50 dB Yagmur düsüsü, sessiz ofis,
Buzdolabi, Havalandirma
60 dB Bulasik
makinasi, Dikis makinasi, normal bir konusma.
70 dB Yogun
trafik, elektrikli süpürge, saç kurutma makinasi 80 dB Çalar saat,
Metro ;fabrika gürültüsü
90 dB Tras
makinasi, Kamyon trafigi, Çim biçme makinasi
100 dB Kar araci,
çöp kamyonu, müzik seti
110 dB Rock
konseri,elektrikli Testere
120 dB Uçagin
havalanisi, gece klübü
130 dB Delici
çekiç
140 dB Av tüfegi,
Hava hücum uyari sistemi
180 dB Roket
firlaticisi
Desibeller
Kulagimi Etkilemeden Ne Kadar Yüksek Olabilir?
Uzmanlar 85
desibel üzerindeki sese sürekli maruz kalmanin tehlikeli olabileceginde
anlasmislardir.