16 Eylül 2014 Salı



                Önemli bir parça  Change ACTUATOR

Vites değiştiren manuel vitesi otomatik vitese çeviren parça. Honda jazz bu parça ile İ-Shift özelliğe kavuşuyor. Ama Japon lar nedense bu kadar önemli bir parçayı 5.5 mm kalınlığında demir veya çelik olmayan bir alaşımdan yapmışlar. Meteryali ne olduğunu anlayamadım. Görünüşe göre metal yorgunluğu oluşmuş. Bu kadar çok çalışan bir parça bence daha dayanıklı bir metalden yapılabilirdi.


Change is an important part ACTUATOR

Automatic transmission with manual shift gear shifter that converts part of. Honda Jazz i-SHIFT feature are getting with this piece. But for some reason it's an important part of Japanese s 5.5 mm thick iron or non-alloy steel have done. I do not understand what is Meteryal. Apparently formed of metal fatigue. I think a part of so many employees could be made more durable metal.

Bu parçalar yeni.  These parts are new.

Fabrikadan gelen yeni actuator. New actuator from the factory.



      Bu aşağıdaki eski çıkan yukardaki ise yenisi. Siz karar verin. Aşağıda görülen parçanın sadece kolu kırık ve ben bu parçanın değişimi için 3560 tl verdim. Yol yardım ve diğer masraflar ile 4000 tl.

This follows the above old to the new. You decide. Shown below only handle broken part and I gave this piece for the exchange of £ 3560. 4000 TL with roadside assistance and other expenses.


Bu resimdekiler arabadan çıkan Actuator.
Actuator out of the car in this picture.


            Arabadan çıktıktan sonra 700 dereceye dayanan gümüş boya ile boyandı.
            Once out of the car was painted with silver paint based on 700 degrees.


Bu blok şu an kullanılamıyor. Üzerindeki motorlar her şey çalışıyor.
This block is currently unavailable. Everything on the engine is running.


                              Sadece vites değiştiren kolun içindeki 5.5 mm bir alaşım parça kırılmış.
                                   Only 5.5 mm in an alloy gear shifter lever broken parts.


                   Körüğü çıkmamış kırılan parça beyaz plastiğin içindeki küçük koyu renkli yer.
               Broken pieces of white plastic bellows undisclosed location in the small dark-colored





                                    Yakından bakılabilir. Resmin üzerine çift tıklayın.
                                    May provide insight. Double-click on the image.



                                                  Motorlar Alman malı. German-made engines.




Kırılan parçanın blok tarafında kalan kısmı. İçeride 5.5 mm alaşım çubuğun parçası duruyor.
On the remaining part of the broken pieces of the block. 5.5 mm alloy rod inside part of the stands.







                                                            Kırılan kol sağ taraftaki.

Artık bu parçayı ya saklayacağım yada satacağım. Almak isteyen olursa kolu sanayide yaptırıp kullanabilir. Ben 750 tl den satışa çıkarıyorum. isteyen alabilir. Mail : yavuzjazz@gmail.com

Broken arm on the right side.

Now this part I will or I will keep or sell. If the lever in the industry who want to built and use. I'm taking sales from £ 750. who wish to take. Mail: My yavuzjazz@gmail.co

11 Eylül 2014 Perşembe

Honda Fit Change Actuator.



 Vites değişimi Change Actuator, Redüktör.


Başıma gelene kadar ne olduğunu tam bilmediğim bir konu. Fakat bu konuda bir sorun çıkarsa gerçekten büyük bir probleminiz olduğundan emin olun. Hava filtresi değişmeye benzemez. Maddi ve sosyal kayıplar oluşturabilir. Maddi derken pahallı bir sistem. Robotik kolların şu an Türkiye de yedeği bulunmamakta. Çıkmasını bulmanızda mümkün değil. Piyango gibi bir şey.
 Balıkesir ve civarın da Honda Şen tam bir kurtarıcı. Kendilerini henüz tanımadığım servis müdürü Erdem bey ile yaptığım konuşmalarda kendilerinin bu işler den anlayan aynı zamanda insan ilişkileri de çok iyi olan profesyonel kişiler olduklarını anladım. Yaptıkları ve yapacakları işleri müşterileri ile paylaşıp bilgilendirmeleri ve müşteri odaklı hizmetleri gerçekten çok güzel. Bursa ve İzmir arasındaki tüm honda severler gönül rahatlığı ile Honda Plaza ŞEN'e gelebilir ve hizmet alabilirler. 0266 221 82 80.

Actuator Change gear changes, the gear unit.

Myself I do not know exactly what happened until the subject. But something goes wrong on this issue make sure that you have a really big problem. Unlike air filter change. You can create economic and social losses. Tangible saying an expensive system. Robotic arms currently in Turkey do not have a replacement. Quitting is not possible in finding. Something like the lottery.
  Honda Balıkesir and vicinity Sen's also a complete savior. They have not met yet in my conversation with the service manager Erdem guys at work who understand that they are also very good human relations at the same time that they are professional people who understand. And they do their work for sharing with customers and customer-oriented services to inform really beautiful. Between Bursa and Izmir lovers all honda Honda Plaza merry come with peace of mind and can receive services. 0266 221 82 80.


   Jazzım Balıkesir Honda Şen den  gelecek ustayı bekliyor. Daha başına geleceklerden haberi yok.
     Honda Jazz Balıkesir master Sen also waiting for the future. No more news coming his way.


 Ustam geldi güler yüzlü pozitif bir kişiliğe sahip Bülent bey. Beni dinleyip aracın neyi olabileceğini anladı. Sonra aracı yanındaki bilgisayarı ile bir taradı. Doktorun tomografi istemesi gibi. Sorunun neden kaynaklandığını veya nerede olduğunu kafasında canlandırmış olmalıki takım çantası ile hızla işe başladı. Ben bunca senedir motorun bu kadar içini görmemiştim. Bir köşede meraklı gözlerle bülent ustayı izliyordum.Akü söküldü. Daha  sonra hava emme manifoldu ve hava filtresini içine alan blog söküldü. Bunlar motor bloğunun olduğu ön tarafta hacimce büyük yer kaplayan parçalar. Sökülünce çalışma için bir boşluk oluştu. Vites değiştiren tam adını bende bilmediğim parçaya ulaştı. Vites değiştiren robotik, redüktör  veya manuel vitesleri i-shift sisteme dönüştüren vites değiştiricisi.

My master came with a friendly positive personality Bulent Bey. What would be the vehicle to listen to me explain. After a scan tool with the computer was next. Doctors like to ask tomography. Where it is or what caused the problem in the minds Reco revived quickly began to work with the tool bag. For all these years I have never seen so much of the engine. In one corner was watching with curious eyes bülent masters. The battery was removed. Then the air intake manifold and air filter into the block area were removed. They are on the front side of the engine block is a large footprint parts by volume. There was a gap for the study of intrusions. I do not know the exact name gear shifter parts reached. Robotic gear shifter, gear or manual gear-shift system that converts ii derailleur.



 Bülent usta iş başında. Bulent master at work.


                                                               
                                                               Akü söküldü. The battery was removed.
  


                            Daha  sonra hava emme manifoldu ve hava filtresini içine alan blog söküldü.
                            Then the air intake manifold and air filter into the block area were removed.


 Bunlar motor bloğunun olduğu ön tarafta hacimce büyük yer kaplayan parçalar.
                                               Redüktör sökülmeden önce.
They are on the front side of the engine block is a large footprint parts by volume.
                                                Reducer before removal.

  Vites değiştiren tam adını bende bilmediğim parçaya ulaştı. Vites değiştiren robotik, redüktör  veya manuel vitesleri i-shift sisteme dönüştüren vites değiştiricisi.

I do not know the exact name gear shifter parts reached. Robotic gear shifter, gear or manual gear-shift system that converts ii derailleur.
                                           

Kırılan kol. Bu parça krık olduğu için vites değişimi yapılamıyordu. Vites 1. viteste takılmıştı. Ve araba marş dahi basmıyordu.
Broken arm. This piece was broken for the gear change could be made. Shift in 1st gear was installed. And the car did not press the starter even.


                                                  Kırılan robotik kol ve redüktör.
                                                  Robotic arm and broken gear.




        Bu kadar küçük ve önemli bir parçanın belki daha farklı bir meteryalle yapılması gerekir. Onbinlerce yüzbinlerce kez vites değişimi yapaçak bir parçanın metal yorgunluğuna dayanması gerekir. Bunu Honda Japonya ya iletmek lazım.

Maybe An important part of such a small, must ba made ​​of a different meteryall. Tens of Thousands, hundreds of Thousands of times are we going to shift Must be based on a piece of metal fatigue. Honda got it in Japan or to convey.




Motor bloğunda vites değiştiren mandal ortadaki parlak mekanizma.

Gear shifter mechanism latch on the engine block light in the middle.

                                           
                                                 Sökülünce çalışma için bir boşluk oluştu.
                                                 There was a gap for the study of intrusions.

               
                               Bülent usta Honda Şen ile telefon konuşması yapıyor.

                              Bulent master Sen Honda is doing with the phone call.

                       Honda Şen'in yollarda müşterilerine yardım ulaştırdığı aracı. Bu araçla bir çok müdahaleyi yerinde yapabilme kabiliyetine sahipler.
Honda Sen to help clients deliver the vehicle on the road. This means a lot to have the ability to do on-site intervention.



Ve çekici geldi. Artık jazz bensiz bir seyahata çıkıyor 120 km ileride Balıkesire gidecek. İlk kez birilerini taşımıyor. Bir başka araç onu taşıyor. Umarım şımarmaz..

Came and attractive. Going on a trip without me now 120 miles ahead jazz going Balıkesir. One can not move for the first time. Another vehicle carrying her. I'm not spoiled ..





                                 Rahata bak sanki hep böyle taşınmak ister gibi keyifli.
                        See comfortable as enjoyable as it always like that you want to move.



Balıkesir Honda Şen ekibi. Erdem bey,Hüseyin bey ve Bülent usta. Ellerinize sağlık.
Balikesir Sen Honda team. Virtue, gentlemen, Hüseyin Bey and Bülent master. Health to your hands.

30 Ağustos 2014 Cumartesi



                           

                                   ARAÇ KOKUSU KULLANIRKEN DİKKAT EDİN.

Araç kokularında bilhassa sıvı olanları kullanma klavuzuna göre kullanın. Tabi üreticilerde dikkat edilmesi gerekenleri karınca duası gibi yazıp bir yere sıkıştırmamalılar.
Jazz ile biraz yük taşımam gerekiyordu ve araç ağzına kadar eşya dolu idi. Araç içi taşınan malzemeden kokmasın dedim ve iyi bir koku aldım. Havalandırma ızgaralarına taktım.Fakat şişenin hava alma kanalı rüzgar kanalının üzerinde olduğu için yan yatırmam gerekti. Bu şekilde bir saat ve daha fazla kullandım ve herhangi bir sızma olmadı. Arabadan 20 dakika ayrılıp bir işimi halledip geldiğimde olan olmuştu. Dashboard trim kit denen cd ,radyo çalar bölümünün plastik kaplamaları erimiş köpürmüştü. Canım çok sıkıldı. Bir koku bu kadar mı zarar verir.

Take care when using CAR SMELL.

Car smell, especially in the use of liquid according to the instruction manual ones. Of course, manufacturers need to be considered in writing like ants to a place of prayer must compression.
I have to carry the load with a bit of jazz and the vehicle was filled to the brim with stuff. I thought you might smell from the vehicle carrying the material and got a good smell. I have connected to the ventilation grill. But the bottle breathe for being on the channel side of the wind tunnel had to deposit. In this way, more than an hour and never have used, and any leakage. 20 minutes to leave the car when I got a job that had to work out. Dashboard trim kit called the CD, radio player section was furious melted the plastic coating. My life was very bored. Does it hurt a smell.




            Bu bir yangın değil. Çok güzel bir kokunun küçük bir sızıntısının meydana getirdiği hasar.

                        This is not a fire. Very nice smell caused damage to a small leak.



Burdaki yazıları okumak için gerçekten büyük bir dikkat gerekli.

To read the article here, truly great attention needed.


Siz okuyabiliyormusunuz. Firma yasal sorumluluk benden gitsin diye uyarmış. Ama kaçınız böyle güzel kokuların arabanıza bu denli beklenmeyen hasar vereceğini düşünürsünüz.

Are you able to read. Companies have a legal responsibility to warn me you'd go. But how many of you like the fragrance of unexpected damage to your car so that you can consider.



Karınca yazısının normal insanların okuyacağı boyutu. Burda açıkça tehlikesinden bahsediyor.Gülün dikeni gibi koklayın ama dokunmayın diken batar. Dikkatli tutun. Koku şişesini sakın eğmeyin koku güzel yayılıyor hoş ama dokunursan yada arabana temas ederse yandın zarar verebilir.

Normal people will read font size of ants. Here are openly talking about the danger. Smell like roses, but do not touch the thorns thorns sink. Carefully. Do not tilt the bottle the scent of smell is spreading pretty nice, but if you touch or damage to your car if contact can be burned.

23 Ağustos 2014 Cumartesi

Honda Fit Clutch plates CHANGE




         Honda Fit Clutch plates CHANGE
        DEBRİYAJ BASKI BALATASI DEĞİŞİMİ


Debriyaj 60 bin km de artık performans kaybetmeye başlamıştı. Ben balatada sorun olduğunu düşündüm. Balatam tam bitmemişti. Baskı balatası da epey hırpalanmıştı. Honda Cem de Yılmaz usta değişimi yaptı. Ellerine sağlık. Sonra da proğram yükleyip yol testini yaptı gayet güzel oldu. Maliyet işcilik ,baskı balatası,debriyaj balatası ,baskı balata rulmanı ve şanzıman yağı hepsi yaklaşık 1500 Tl..  2011 honda jazz İ-shift 59120 km de değişim. 21 ağustos 2014.


CHANGE clutch plates

60 thousand km clutch performance was beginning to lose anymore. I thought it was a problem with pads. My pads were not quite done. Printing pads were also quite battered. Cem Honda did change Yilmaz  masters. The hands of health. I did install the program after the road test was just fine. Cost workmanship, pressure pads, clutch lining, pressure pads, all bearing and transmission oil about 1500 .. 2011 honda jazz Tl I-Shift change at 59,120 miles. 21 August 2014.




                                   Yılmaz usta sorun olan yerleri gösteriyor.
                                    Yilmaz master shows where the  problem.




                                               Yılmaz usta aşınan yerleri gösteriyor.
                                               Yilmaz master place showing wear.









Debriyaj  baskı diskinin yüzeyinde aşınmalar var.
There are abrasions on the surface of clutch disc.


Disk yüzeyi aşınmış.
The disk surface is worn.





Debriyaj balatasının önden ve arka yüzünden görüntüler.

Images of the front and rear face clutch linings.






                          Debriyaj balatası bir kaç bin km daha götürürmüş. Ama ben kendimi riske atmak istemedim. Bir kaç yokuşta durduğum yerden kalkamadım. Viteste iken boştaymış gibi devir yaptı. Gerçi balata yakmaya karşı korumalı ama ben yinede uzun yol yapacağımdan riske girmek istemiyordum.

Clutch take a few thousand miles more though. But I did not want to risk myself. I could not get up from where I stopped at a few upgrades. While the speed in top gear as if they were empty did. Though protected against burning pads, but I still did not want to take the risk I'll do a long way.



                                                                         
                                                                       Rulman ön yüz.
                                                                          Bearing face.



                                                                     Rulman arka yüz.
                                                                     Bearing backplane.




                                           Debriyaj balatası ve baskısı.
                                               Clutch plate and pressure.



                                                    Debriyaj seti ,balata,baskı,rulman.
                                                    Clutch kit, pad printing, ball bearing.