8 Eylül 2016 Perşembe




                   Honda fit , jazz  Off-Road 

Honda jazz gerçekten tarihteki yerini fazlası ile hak edecek bir arabadır. Belki bazı yönlerden zayıf diğer araçlardan daha dayanıklı olmayabilir. Örneğin aküsü, yerden yüksekliği, geri vites oranı , kaportasının kalınlığı,içeriye ses alması gibi. Bu özelliklerden en önemlisi bence akü ve dik bir yokuşta geri vitesin zayıflığının hissedilmesi. Ama bunların hiç önemi yok. Ben bu eksiklikleri aracı kullanırken hissettim ama araçtan aldığım zevki engellemedi. Beni yolda bırakmadı. Onunla çok arabayı şaşırttık. Bir çok arabanın almadığı alamadığı eşyayı yükü taşıdık. Maksimum torku ve gücünü sonuna kadar kullanıp üst segment araçları hayal kırıklığına uğrattık. Cam tavanı ile gökyüzünü panoramik seyrettik. Şehir içinde yoğun trafikte 240 km yolu 49 tl ye gittik. Maksimum 12 litre Minimum 2.2 litre Tükettiğimizde oldu. Hepsi kayıtlı. 1 km yolu 1 saatte gidince tüketim ölçülemiyor. Jazzın eskiden 4 çekerlileride üretilmişti. Kıbrısta varmış halen. Ama sistem ve teknoloji artık çok gelişti. 15 Yıllık sistemlerle off-road yapılmaz. Hani diyebilirler bu araç evden markete bayan arabası. Belki belli kesimler için doğrudur. Ama o benim için Aslan yüreklimdir. Biraz iyi bak inan herşeyi yapar.











Gün sonu vahşi hayattan uzak güvenli evinde rahat bir uyku için en ideal yer jazzın üstü olsa gerek. 

25 Ağustos 2016 Perşembe




                               İşte Vatan işte sevda.

İnsanlar  vatanımıza yapılanları unutmamalı untturmamalı. Bu parayla değil sevda ile Vatan sevgisi ile olur. Darbe girişimine karşı zengin elit tabaka yeteri kadar destek vermedi denildi ama verenleri de unutmamak lazım. Ünlü bir firma marka Ceo'sunun aracına o güzel bayrağımızı nakşetmesi çok güzel bir duygu. Harika olmuş teşekkürler beyfendi. Bayrağımızı kazasız belasız taşıyın. Yolunuz açık olsun.  







4 Ağustos 2016 Perşembe




Ülkemizin Üzerinde oynanan oyunlara karşı hepimiz uyanık olmalıyız arabalarımızı Türk bayrakları ile süsleyelim. Meydanları caddeleri bayraklarımızla dolduralım. Birlik ve beraberliğimizi  tüm dünyaya gösterelim.







23 Ekim 2015 Cuma

New Honda Jazz Fit



           New Honda Jazz Fit  2016--  Yeni Honda Jazz 2016

Yeni jazz gittikçe abilerini yakalayacak özeliklere sahip olmuş. Artık kendi segmendi değil daha üst sınıflara kafa tutuyor. Donanım ve diğer özellikleri artık kendine has. Çünkü bu sınıfta bu kadar donanımı üzerinde bulunduran bu kadar fonksiyonel bir araç daha bulamazsınız. Avrupa da ucuz araba var bizde o fiyatlar mümkün değil diyorsanız. Örnek verebilirim Jazz Elegance modeli 19750 avro .Ortalama 3.3 tl den 65 bin tl civarı oluyor. Bizdeki satış fiyatı 69 küsür. Ben bu kadar bir farkı bu kadar vergi ve kdv den sonra normal buluyorum. Eğer bu araç Almanya da 45-50 bin TL. Bir fiyata olsa idi üzülür hayıflanırdım. Ama  bu fark benim için çok önemli değil. Elbette daha ucuz olmasını isterdim ama Avrupa da da yarı fiyatına satılmıyor. Yeni honda jazz Honda CEM de görebilirsiniz. Ben iki jazz'ımıda bu bayiiden aldım. Gerçekten her  konuda yardımcı oluyorlar. İlgilenenler olursa Topkapı da Shell benzin istasyonu yanında. Metro durağının arkasında. Metrobüs durağının karşısında çok merkezi bir yerde her şekilde ulaşabilirsiniz. 






















































19 Haziran 2015 Cuma


       Lamborghini gallardo  ve Honda jazz.



                             Nedense fotoğraflarında görüldüğü gibi heybetli değilmiş.Benim jazzın yanında biraz gösterişli spor araba gibi duruyor. Tabi motoru çalışıp o muhteşem egzos sesi duyulana kadar. O zaman içinde bir canavar olduğu ortaya çıkıyor. 




Buradan bakıldığında  benim jazz bayağı büyük duruyor. Olsun benim düldülün arada bir böyle spor arabalarla yan yana olması iyidir. Ona bakıp biraz performans konusunda ders alır.




Gallardo sanki şahin gibi park edilmiş. İstanbul ulus Trt binasına dönerken. Benim her zaman ki yolumun üstünde bir hatıra fotoğrafı çektireyim dedim.




LAMBORGHINI GALLARDO LP560-4      790.000 TL.       550 hp.

HONDA JAZZ İ-SHİFT 2011         40.000 TL.        100 hp.

Paranıza ve zevkinize göre seçin.



3 Haziran 2015 Çarşamba





                     Honda Cem Uğrak yerim.



Honda bayime uğramak ve oradaki arkadaşlarımla sohbet etmek her zaman mutlu olduğum zaman dilimleridir. Artık aradan geçen yıllardan sonra bir oto bayisi gibi değil benim için . Honda markası ayrı bir cazibe her zaman nerede görsem ister istemez gözüm ona kayar. Ne var orada diye. O kadar marka ile kendimi bütünleştirdim ki markanın olduğu her ürün sanki alanının en kalitelisi en sorunsuz ürünü gibi gelmekte. Bu Japonya da ki yöneticilerden bize tüketiciye kadar yansıyan bir kalite algısının yansıması herhalde. Bu sebeple Honda yazısı ile bir fotoğraf çekilip bloga koymak istedim. 



  Sonra dan dikkat ettim benim blogun adıda My Honda Jazz benzerlik var mı ? Arkadaki pano daki yazı yeni bir yazı. Benim blog daha eski. Yani Honda ile düşünceler aynı.

Tabi ki bu sevginin ve güvenin bende oluşmasına Honda Cem de ki tüm çalışanların katkısı çok. Bunu bir çok Honda bayiisine uğrayarak oraları ziyaret ederek anladım. Bir bayiden içeri girdiğinizde size yaklaşan tebessüm eden bir çalışandan başlayarak sizi yolcu eden kişiye kadar olan herkes sizde olumlu yada olumsuz izlenimler bırakıyor. Bu sizi o mekana ya bağlıyor yada uzaklaştırıyor. Eğer çok az da memnun kalsanız bu gerçekten umut verici bir ilk oluyor. Çünkü tersi olduğunda siz çok az da olsa memnun kalmadan biraz canınız sıkılarak aradığınız ilgiyi bulamayarak çıkıyorsanız bu sizin oraya son gidişiniz olur. Dedim ya az da olsa memnun kalmışsanız tekrar uğrarsınız. İkinci gidişinizde biraz daha insanlarla kaynaşır kendinizi daha bir rahat hissedersiniz. Bu aşamada çalışanlardan yine ilgi görürseniz bu sefer içinizdeki güven ve sevgi biraz daha artar. İnsan ilişkileri gibi sürekli birer tuğla koyarak zaman içinde sağlam bir duvar örer gibi sağlam bir bağ kuruluyor. Ve bu bağ gelip geçici müşteri kitlesi değil bayisi için reklam yapan etrafındaki insanları buraya yönelten fahri bir satış elamın gibi çalışan müşteri kitleleri yaratıyor. Bu bu tür ticari mekanların sürekliliğini ve tanınmışlığını artırmada rol oynuyor. Bu sebeplerde müşteri ile mekan ve çalışanlar arasında bir bağ kurulmasına sebep oluyor. Benim 6 yılda iki jazz almam ve bir çok arkadaşımından Honda Cem den araç almasına vesile olmuştur bu bağ. Bana gösterdikleri ilgiden dolayı her birine ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Ve her zamanda onların fahri olarak satış temsilcisi tanıtım elemanı ve diğer ne varsa olmaya çalışacağım. Umarım daha bir çok sadık müşterilerin ve tüketicilerin merkezi olacaktır. İnsan ilişkileri ve konusunda deneyimli çalışanları sadece Honda Cem'e değil Honda markasına da kazandıracaktır. 


1 Haziran 2015 Pazartesi




             Yakıt Tüketiminde Jazz HYBRİD ile yarışıyor.


Honda jazz Hybrid şehir içinde 40-60 km hızla 6 km yol ortalaması 2 litre. Bu çok düşük hız da düşük devirde. Ayrıca 40 km kadar elektrik motoru ile hareket ettiği için yakıtta tüketmiyor. Benim testte de ilk hızlanma hareket halinde sıfırlayarak yapıyorum. Yani saatte 90 ile giderken sıfırlıyorum ve ölçümü yapmaya başlıyorum. Fakat bu güne kadar yaptığım en uzun mesafeli ölçümde 40 km civarı ortalamam 2.5-2.8 litre civarı. Tamamen benzin ve İ-shift bir motor bu performansı nasıl verir. Bunu Honda mühendislerini yakalayınca onlara soracağım. Henüz hiç birine ulaşamadım.


29 Mayıs 2015 Cuma


Yakıt tasarrufunda elektrikli sistemlerin önemi.


EFFECT OF FUEL CONSUMPTION OF ELECTRICAL EQUIPMENT. Air Conditioning and glass resistor are. 
Honda jazz da klima çalıştığında motora ne kadar yük biniyor. Cam buğu çözücüleri  devreye girince devir volummetrik ve motor yükü değerleri nasıl yukarı çıkıyor görüyoruz.Ayrıca ilk etapta alternatöre binen yüküde görüyoruz. Elektrik gerilimindeki düşüş ve sonra yine toparlanma gözüküyor. Bu araçta elektrikli ünitelerin çalışması ile motora binen yükleri gösteriyor. Yakıt tasarrufunda bunları gözönünde tutmamız lazım.





25 Mayıs 2015 Pazartesi



              Torque pro ile gerçek zamanlı test verileri.


Bu program aracın açık olan sensörlerinden gelen verileri anlık ekranda göstermekte. Tabiki aktif sensör verilerini. Programda yüzlerce veri listesi var ama aracınız bu kadar veriyi göndermeyebilir. Sonuçta aktif veri iletimi olan listeler yeşil yanmakta diğerleri siyah zemin üzerindeki sayfalar olarak gözükmekte. Bazen kapalı veri almadığınız sensörler aktif hale gelebiliyor. Ben bu paylaştığım fotoğraflarda. Aracın akümülatörünün araç üzerindeki elektrikli ünitelerin devreye girdiğinde motora olan yükleri sonuçtada yakıt tüketimine olan etkilerini görmeye çalıştım. Denemelerimi zaman zaman diğer verilerle destekleyeceğim. Ve değişik şartlarda yapılan çalışmalarıda fotoğraf ve video olarak sizinle paylaşacağım. Bizim önemsemediğimiz ayrıntıların performans ve yakıt tüketimine etkilerini az da olsa gözümüzle görerek daha iyi kavramamıza yardımcı olmak istiyorum.







Bu fotoğraf da  Volts (ad) isimli çercevede anlık aracın elektrik besleme değeri olan 11.7 volt var. Yani voltaj devreye aldığım klima sırasında 13.2 volt civarı olan değerinden 11.7 volta düşüyor. Bu ise daha fazla elektrik gücü için alternatörün çalışması ve aküyü beslemesi anlamına geliyor. Bu motor üzerinde ekstra yük ve yakıt tüketimi anlamına geliyor. Bu konuyu ileride ilgili sistemlerin resimleri ile paylaşacağım.




23 Mayıs 2015 Cumartesi



                      Yeni Jazz  çok değişmiş.


Evet uzun bir süre değil fakat iki yıldır geldi gelecek derken yeni kasa jazz ile de tanıştım. Belki çok yoğun jazz kullandığım için veya iki adet sıfır jazz deneyimim olduğu içinmi bilmiyorum. 2008  Sonbaharında yeni kasa jazzı gördüğüm kadar heyacanlanmadım. Artık birazda sanal ortamda iki yıldır yurt dışında kullananları görüp biraz özlemim ve hevesim geçmiş olabilir. Fakat 2009 ve 2011 model İ shift jazz larım dan çok memnun ve mutlu oldum. Üstelik bazı otoriteler bu modellerin jazz modelinin en kötü yıllı ve modeli olarak söylemelerine karşı ben beğeniyorum. Başka bir modelede geçsem yine yarı otomatik İ-Shift benzeri üniteleri kullanmak istiyorum. Volvo Wolsvagen gibi araçların tam otomatik modellerinde bazı deneyimlerim oldu. Toyotada da. oldu. Ben elektrikli araba gibi hızlanmak istemiyorum. Biraz arabanın vites geçişini sonrasında koltuğa sırtımın göreceli olarak yapışmasını ve o ara devir seslerini duymak istiyorum. Şehir içi otomatik istediğimde manuel,istediğimde redline yaparak 6550 devirleri çevirmek istiyorum. Bu hisleri İ-Shift size yaşatıyor. Siz bu konuları bilmeyen sadece konfora odaklanmış,sarsıntısız vites geçişini yada vites geçiş aralığını hiç hissetmemenin çok önemli olduğuna takılan kişiler iseniz bize gelmeyin abi sizin istediğiniz hissiz arabalardan çok var piyasada. Tren gibi yada manyetik raylarda hızlanan lokomotifler gibi akıp gidersiniz. Sonunda arabaya bindim dersiniz. Herkesin zevki ayrı. Ben onlardan değilim. Jazz'ın elbette zayıf ve istenmeyen yönleri var. Ama memnuniyet yüzden kaç dersen % 90 derim. Olmasa idi iki yıl arayla sıfır aynı renk aynı model iki jazz almazdım.
 Yeni jazz lansman rengi güzel. Araçta gerçekten iyi değişimler oldu. En beğendiğim değişimlerden biri de hava girişi emme manifoldun yeri değişti. Bendeki araçlarda hava girişi arkada idi ve bu sıcak havanın emilmesine sebep oluyordu. Şehir içinde düşük hızlarda soğuk hava kanalla arkaya iletilemediği için motor başluğundaki sıcak hava emiliyordu. 20-30 KM hızlar ve üstünde sorun olmuyordu ama düşük hızlarda sorun oluyordu. Dur kalk trafikte o yüzden çok yakıyoruz fabrika verilerinin üstüne 2-3 litre koyun. Otobanda ise iş başka elde ettiğim en düşük veri bu alanda dünya rekoru. 2.2 LİTRE  100 KM DEĞERİ. Diğer bir çok teknik iyileşmeyi burada katalog bilgisi gibi size vermeyeceğim. Siz bunları siteden de okuyabilirsiniz.